Wprowadzenie do modlitwy na poniedziałek, 5 marca

Tekst: 2 Krl 5, 1-15a

Prośba: o łaskę zaufania Bożemu prowadzeniu i wypływające z tego posłuszeństwo

1. Naaman był dzielnym wojownikiem, bardzo cenionym swojego króla. Był wojskowym dowódcą, wodzem, a więc człowiekiem o dużym znaczeniu. Zapewne był przyzwyczajony do wydawania rozkazów i do tego, że są one wypełniane niezwłocznie i bez dyskusji. Ten człowiek, z długą listą sukcesów na koncie, posiadający cenne umiejętności i budzący szacunek, mierzy się z czymś, co absolutnie go przerasta. Spada na niego coś, na co mimo ogromnej władzy nie ma najmniejszego wpływu. W dodatku trąd jest chorobą wywołującą wstyd i pozbawiającą nadziei na przyszłość. Pomyśl, jak mógł czuć się Naaman. Był dzielnym wojownikiem, ale żadna ze znanych mu technik walki nie była w stanie mu pomóc. Był bezsilny. Czy czujesz się czasem podobnie? Co jest takim Twoim zmaganiem, w którym masz wrażenie, że nawet jeśli jesteś „dzielnym wojownikiem”, Twoje starania nie są w stanie przynieść żadnych rezultatów? Porozmawiaj o tym z Bogiem.

2. Historia oczyszczenia Naamana jest długa i wielowątkowa. Przeczytaj ją na spokojnie i zwróć uwagę na to, że Naaman, mimo iż szukał ratunku, miał tak naprawdę swój plan związany z uzdrowieniem – swoją wizje i oczekiwania. Bóg poprowadził go w zupełnie inny sposób, co początkowo wywołało gniew i protest chorego na trąd wojownika. Tym, co przyniosło mu ratunek, okazało się być posłuszeństwo i zaufanie. To Bóg uzdrawia, a nie skomplikowane rytuały, jakie wyobrażał sobie Naaman („Przecież myślałem sobie: Na pewno wyjdzie, stanie, następnie wezwie imienia Pana, Boga swego, poruszy ręką nad miejscem chorym i odejmie trąd.”). Pomyśl o Twojej walce z trudnościami czy własnymi słabościami. Może czekasz na uzdrowienie, zakładając że musi się ono wiązać z jakimś specjalnym wydarzeniem, rekolekcjami czy pielgrzymką? Czy wierzysz, że Bóg może działać w prosty sposób, bez „duchowych fajerwerków”, wymagając jedynie posłuszeństwa i zaufania? Posłuchaj dziś, co On ma Tobie do powiedzenia.